^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

Rząd polski stoi po stronie przewoźników

Tak deklarował wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podczas wtorkowego spotkania w resorcie. Na miejscu omawiano zarówno kwestie delegowania pracowników na terenie UE, jak i problemy związane z wykonywaniem przewozów na wschód – do Rosji i na Ukrainę. Najwięcej miejsca jednak poświęcono francuskim przepisom Loi Macron oraz zagrożeniom, jakie one ze sobą niosą.
We wtorek, 18 maja w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbyło się spotkanie ws. transportu międzynarodowego, w którym uczestniczyli przedstawiciele organizacji przewoźników oraz związków zawodowych kierowców: związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, Polskiej Unii Transportu, Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji, Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych, Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”, Krajowego Niezależnego Związku Zawodowego Kierowców Forum Związków Zawodowych oraz Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Czytaj więcej...

Niemiecka płaca dla polskich kierowców?

W stosunkach polsko-niemieckich pojawił się problem finansowy. Nasz zachodni sąsiad wprowadził nową zasadę płacy minimalnej, według której każdy kierowca pracujący w Niemczech powinien otrzymywać co najmniej 8,5 euro za godzinę. Także kierowcy, którzy przejeżdżają przez Niemcy tranzytem. Polskie firmy transportowe nie zgadzają się na takie zasady. Ale z niemieckich przepisów cieszą się polscy pracownicy branży transportowej.

Cały artykuł na stronie:

Spotkanie Prezydium KSTD w Parlamencie Europejskim

W dniu 16 marca br. W Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie przedstawicieli Prezydium Rady Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” Tadeusza Kucharskiego i Tomasza Michalaka  z Tomaszem Porębą Wiceprzewodniczącym Komisji TRAN – Transport i Turystyka Parlamentu Europejskiego.  

Spotkanie trwało ponad półgodziny, przedstawione zostały najbardziej istotne problemy z jakim borykają się kierowcy wykonujący transport drogowy. Opisane zostały przypadki nadużyć i łamania przepisów przez wiele firm transportowych. Zwróciliśmy również uwagę na powszechność stosowania niedopuszczalnych i niezgodnych z prawem systemów wynagradzania:

1. „Najniższa krajowa” + diety/ryczałty.

2. Wypłacanie wynagrodzenia od przejechanych kilometrów.

3. Wypłacanie wynagradzania od frachtu.

4. Przypadki braku zapłaty za pracę.

Podniesiona została kwestia czasu pracy i odpoczynku w rozumieniu rozp. 561/12/2006 oraz planowanych zmian w tym dokumencie. Przedstawiony został też temat „busów do 3,5 tony” zarówno w przewozach rzeczy oraz osób i związane z tym warunki pracy i odpoczynku oraz zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Podpisano porozumienie z nowym właścicielem ORLEN Transport.

Działająca w Orlen Transport S.A. Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność” informuje o zakończeniu negocjacji dotyczących zabezpieczeń socjalnych i gwarancji pracowniczych w procesie dezinwestycji Spółki OT S.A., oraz podpisaniu porozumień z nowym właścicielem Trans Polonia S.A
Po żmudnych i trudnych trwających blisko trzy miesiące rokowaniach podpisano porozumienie. Członkom zespołu negocjacyjnego, ze strony związkowej przewodniczył Gerard Skroński przewodniczący KZ NSZZ „Solidarność” w OT S.A.  przy wsparciu przedstawicieli Prezydium Rady Krajowej Sekcji Transportu Drogowego, prawników – ekspertów z dziedziny prawa pracy i prawa transportowego. W drodze negocjacji i kompromisu osiągnięto przede wszystkim cel nadrzędny tj. zagwarantowano pracę dla wszystkich pracowników OT S.A. na co najmniej tych samych (niepogorszonych) warunkach jak dotychczas (wysokość wynagrodzenia, forma zatrudnienia-umowa o pracę) oraz gwarancję zmian zasad systemu wynagradzania, nad którym niebawem będziemy pracować.

Czytaj więcej...

Rok więzienia i 30 000 euro za spanie w kabinie – Francja zmienia przepisy

Francja postanowiła zmienić przepisy dotyczące kar nakładanych na przedsiębiorców za nie przestrzeganie zasad dotyczących transportu. Teraz przedsiębiorcy grozi rok więzienia i nawet 30 000 euro kary.

Francuscy ustawodawcy zabrali się za branżę transportową, która przeżywa tam potężny kryzys. W okresie od czerwca 2011 do czerwca 2013 we Francji upadło 500 firm transportowych, a pracę straciło nawet 10 000 kierowców.

Więcej na stronie:

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.