^ TOP BACK

Galeria

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Z prac Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

Akcja ulotkowa o charakterze edukacyjno-informacyjnym dla kierowców zawodowych

W dniu 11 sierpnia 2021 r. odbyła się kolejna akcja ulotkowa o charakterze edukacyjno-informacyjnym dla kierowców zawodowych. Tym razem akcja miała miejsce na parkingach Reg. Mazowsze ( Grodzisk Maz. Żyrardów, Sochaczew). Głównym zadaniem ulotki jest przekazanie wiedzy kierowcom o przysługujących im prawach na terenie Niemiec zwłaszcza o archiwizacji dobowej aktywności zawodowej (daty przekroczenia granicy, czas pracy, odpoczynku kopie CMR itp.) do skutecznej walki z nieuczciwymi pracodawcami.  Informacje dotyczyły zmian jakie za sobą ciągnie  wprowadzenie w życie tzw. Pakietu Mobilności. Wiele tych zmian będzie miało swoje konsekwencje od lutego przyszłego roku. Rozmawialiśmy o pozytywnych i negatywnych zmianach jakie mogą mieć wpływ na życie, pracę i wynagradzanie kierowców zawodowych.  

Porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego.

INFORMACJA PRASOWA

Warszawa, 24 lutego 2020 r.  

Transportowe związki pracodawców i związki zawodowe kierowców często spierają się o zasady wynagradzania, kwestie socjalne, zakres i głębokość ingerencji krajowych i unijnych regulacji w relacje pracownik – pracodawca, a także w wielu innych istotnych dla obu stron kwestiach. Są jednak obszary, w których współpraca, a nawet mówienie jednym głosem są nie tylko możliwe, ale i wręcz pożądane. Takim obszarem jest i powinno być przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Czytaj więcej...

„Solidarność” będzie walczyć o prawa ukraińskich kierowców!

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność przygotowuje się do wzmocnienia działań związanych z szeroką obecnością obywateli państw trzecich na rynku transportowym.

– Obywatele państw trzecich w tym obywatele Ukrainy muszą mieć zagwarantowane godne warunki pracy, w tym prawo do przerw w prowadzeniu pojazdu zapewniających wszystkim bezpieczeństwo na drogach – komentuje Tadeusz Kucharski, przewodniczący sekcji. – Kierowcy branży transportu drogowego doświadczają coraz większych wyzwań. Nie można zapominać o brakach w infrastrukturze drogowej (bezpieczne parkingi, miejsca do spania, urządzenia do odladzania samochodów) w całej Europie – dodaje działacz.

W  dniach 20 i 21 lutego w Wiedniu odbyło się pierwsze spotkanie w ramach międzynarodowego projektu Transfair. Liderem projektu jest austriacka Forba a NSZZ „Solidarność”- jednym z partnerów. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie projektu.

Czytaj więcej...

Porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego 2020

Transportowe związki pracodawców i związki zawodowe kierowców często spierają się o zasady wynagradzania, kwestie socjalne, zakres i głębokość ingerencji krajowych i unijnych regulacji w relacje pracownik – pracodawca, a także w wielu innych istotnych dla obu stron kwestiach. Są jednak obszary, w których współpraca, a nawet mówienie jednym głosem są nie tylko możliwe, ale i wręcz pożądane. Takim obszarem jest i powinno być przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

- W dyskusji nad bezpieczeństwem najgłośniej słychać głosy innych środowisk: policjantów, instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy, drogowców, rowerzystów, miejskich aktywistów i publicystów zajmujących się zawodowo ruchem drogowym. To właśnie ich zdanie kształtuje opinię publiczną i ma wpływ na podejmowane przez polityków konkretne inicjatywy legislacyjne oraz inne działania. Niestety, w dyskusji brakuje mocnego głosu tych środowisk, dla których droga jest miejscem codziennej pracy, a od warunków drogowych zależy ich życie, zdrowie oraz bezpieczeństwo pasażerów i ładunków, które przewożą – mówi Maciej Wroński Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Czytaj więcej...

List do Ministra Infrastruktury

Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego uważnie obserwuje przebieg prac nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym i niestety mamy nieodparte wrażenie, że są tworzone przepisy wychodzące naprzeciw dużym korporacjom a w szczególności międzynarodowym typu UBER czy BOLT. 

W ostatnim wystąpieniu Pana Premiera Mateusza Morawieckiego wybrzmiewała troska o polskich przedsiębiorców, że polskiemu rządowi zależy na bezpieczeństwu obywateli, podnoszeniu wartości polskich przedsiębiorców oraz niewprowadzaniu chaosu w gospodarce. Wprowadzane zmiany do ww. ustawy forsowane przez Pana resort prowadzą dokładnie w odwrotnym kierunku. 

pełna terść pisma w załączniku

 

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.