^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji

Strona główna

Prawo do wcześniejszej emerytury kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony

31 stycznia 2018 r. Sąd Najwyższy orzekł w sprawie rozbieżności w orzecznictwie dotyczących praw emerytalnych kierowców pojazdów powyżej 3, 5 tony.  Udzielając odpowiedzi na pytanie prawne sformułowane we wniosku Pierwszego Prezesa SN, Sąd Najwyższy w składzie powiększonym podjął uchwałę o następującej treści:

Praca w transporcie kierowcy samochodu ciężarowego o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 3,5 tony, który ubocznie wykonywał czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora w odniesieniu do przewożonych towarów, jest pracą w szczególnych warunkach (art. 32 ust. 1 w związku z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jednolity tekst: Dz.U. z 2017 r., poz. 1383 ze zm. w związku z poz. 2 Działu VIII wykazu A stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, Dz.U. Nr 8, poz. 43 ze zm.).

Wiecej informacji- zapraszamy na Stronę Komisji Krajowej

Europejskie badanie dotyczące warunków pracy w transporcie drogowym

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Europejską Federację Transportowców ETF.

Jest to pierwsze na taką skalę badanie mające porównać standardy zatrudnienia pracowników logistyki, w szczególności kierowców, w różnych krajach UE. Rezultaty badań będą pomocne w zwalczaniu nieuczciwych praktyk w tym sektorze, a także w promowaniu rozwiązań korzystnych dla pracowników. Projekt wspierany jest przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność,

Ankieta -LINK. Aby uzyskać dostęp do wersji w języku polskim wystarczy wybrać to w menu.

Sekretarz Generalny Europejskiej Federacji Pracowników Transportu (ETF) Eduardo Chagas spotkał się z transportowcami z „Solidarności”.

Zrozumienie codziennej rzeczywistości, w której funkcjonować muszą pracownicy transportu w całej Europie ma kluczowe znaczenie dla działań ETF na platformie europejskiej i skutecznego wspierania inicjatyw w poszczególnych krajach. 5 lutego br. odbyło się w Gdyni spotkanie przedstawicieli ETF z szefami sekcji, zrzeszonych w Krajowym Sekretariacie Transportowców NSZZ „Solidarność”.

W trakcie szeroko zakrojonej dyskusji podnoszono temat trudnej sytuacji pracowników transportu w Polsce. Była mowa m.in.: o kierowcach ciężarówek, których struktura wynagradzania wymaga pilnej rekonstrukcji, pracujących bez dostępu do podstawowych udogodnień, takich jak godny i wygodny wypoczynek, bezpieczny parking z dostępem do tanich jadłodajni oraz szeroko rozumianym zapleczem sanitarnym.

Czytaj więcej...

Walka z pracodawcami

Drogie koleżanki i koledzy – kierowcy.

Nie dajcie się omamić przez pracodawców jaką to szkodę wyrządził Parlament Europejski polskim przewoźnikom. Płacz, rozdzieranie szat, panika niemalże pełna żałoba jak się słyszy co wygadują pracodawcy i rządzący. Likwidacja firm transportowych, utrata miejsc pracy przez kierowców to jedyny przekaz jaki słychać. Polski rząd, parlamentarzyści i pracodawcy zjednoczeni przeciw pracownikom ponieśli porażkę i będą musieli poprawić warunki pracy i płacy kierowców zawodowych. Zweryfikować swoje podejście do funkcjonowania firm transportowych dotąd ignorowane, lekceważone. Dość szukania oszczędności w kieszeniach kierowców, wykorzystywaniu taniej siły roboczej, lekceważeniu pracownika. Czas zajrzeć we własne portfele a ten co nie potrafi zarobić na siebie i uczciwe wynagrodzenie dla pracownika niech z tego zawodu odejdzie i nie psuje pracy innym rzetelnym uczciwym przewoźnikom. Nie da się dłużej funkcjonować w transporcie drogowym przy zachowaniu status quo.  

4 kwietnia 2019 przejdzie do historii. 

Czytaj więcej...

Kierowca transportu międzynarodowego to pracownik delegowany – potwierdzają unijni ministrowie.

W dniu 23 października obradowali unijni ministrowie Rady EPSCO czyli Rady ds. Zatrudnienia, Polityki Społecznej, Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Rada potwierdziła, że należy stosować dyrektywę o delegowaniu pracowników do kierowców w transporcie międzynarodowym.
Najważniejszy przekaz dla branży transportowej z tego posiedzenia jest taki, że przepisy dyrektywy 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, mają zastosowanie do branży transportowej. Pomimo tego, że w stosunku do kierowców nie będzie jeszcze przez 4 lata stosowana zasada równej płacy za równą pracę w tym samym miejscu pracy, to i tak należy uznać że polscy kierowcy transportu międzynarodowego odnieśli sukces, bowiem Rada EPSCO potwierdziła, że obowiązuje ich dyrektywa o delegowaniu w kształcie obecnym. Mają zatem już teraz prawo do minimalnych stawek płacy kraju przez który przejeżdżają. To oznacza, że w najbliższym czasie musi zostać zmieniona ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, która ma zastosowanie do pracowników delegowanych, w tym kierowców, wykonujących przewozy na terenie Polski. Krajowy ustawodawca w art. 2 ust. 1 pkt 2 wyłączył z zakresu zastosowania tej ustawy transport międzynarodowy, z wyjątkiem przewozów kabotażowych. Jak się okazuje niesłusznie.

Czytaj więcej...

Kucharski: Zaproszono nas na sejmową komisję, bez prawa głosu

W tym tygodniu gościła w Polsce unijna Komisarz ds. transportu Violeta Bulc. Spotkanie z Panią Komisarz miało być okazją dyskusji o problemach transportu i przygotowywanego na poziomie Unii Europejskiej Pakietu Mobilności.

Spotkanie z Panią Komisarz, zaplanowane zostało na wspólnym posiedzeniu połączonych Komisji sejmowych ds. Unii Europejskiej, Infrastruktury oraz Gospodarki i Rozwoju w dniu 24 listopada. Jako partnerzy społeczni, związki zawodowe zawsze otrzymują zaproszenia na Komisje sejmowe i mogą tam osobiście zgłaszać swoje uwagi. Tym razem także otrzymaliśmy zaproszenie na tę Komisję, ale o dialogu w tym wypadku nie było mowy, - mówi Tadeusz Kucharski Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”.

CZYTAJ WIĘCEJ NA STRONIE TYSOL.PL

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.