^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
Apelujemy do wszystkich członków NSZZ "Solidarność" o wsparcie naszych Kolegów z Castoramy Polska, którzy zostali bezprawnie zwolnieni przez pracodawcę i wzięcie udziału w kampanii Labour Start oraz o jej jak najszersze ROZPROPAGOWANIE. W celu wzięcia w niej udziału, możliwe jest korzystanie z odnośnika:


Strona główna

Prawo do wcześniejszej emerytury kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony

31 stycznia 2018 r. Sąd Najwyższy orzekł w sprawie rozbieżności w orzecznictwie dotyczących praw emerytalnych kierowców pojazdów powyżej 3, 5 tony.  Udzielając odpowiedzi na pytanie prawne sformułowane we wniosku Pierwszego Prezesa SN, Sąd Najwyższy w składzie powiększonym podjął uchwałę o następującej treści:

Praca w transporcie kierowcy samochodu ciężarowego o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 3,5 tony, który ubocznie wykonywał czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora w odniesieniu do przewożonych towarów, jest pracą w szczególnych warunkach (art. 32 ust. 1 w związku z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jednolity tekst: Dz.U. z 2017 r., poz. 1383 ze zm. w związku z poz. 2 Działu VIII wykazu A stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, Dz.U. Nr 8, poz. 43 ze zm.).

Wiecej informacji- zapraszamy na Stronę Komisji Krajowej

Europejskie badanie dotyczące warunków pracy w transporcie drogowym

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Europejską Federację Transportowców ETF.

Jest to pierwsze na taką skalę badanie mające porównać standardy zatrudnienia pracowników logistyki, w szczególności kierowców, w różnych krajach UE. Rezultaty badań będą pomocne w zwalczaniu nieuczciwych praktyk w tym sektorze, a także w promowaniu rozwiązań korzystnych dla pracowników. Projekt wspierany jest przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność,

Ankieta -LINK. Aby uzyskać dostęp do wersji w języku polskim wystarczy wybrać to w menu.

FAIR TRANSPORT 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem  i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

Dwa ważne spotkania w pierwszej dekadzie czerwca.

We wtorek 4 czerwca 2019 r. odbyło się spotkanie w Gdyni z Livią Spera, przed którą nowe wyzwania i wiele oczekiwań od członków w związku z przyjęciem obowiązków Sekretarza Generalnego ETF. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego również uczestniczyli w tym spotkaniu i zgłosili swoje najpilniejsze problemy do rozwiązania. Niebawem ma dojść do spotkania w celu ich omówienia w szerszym gronie władz ETF  w Brukseli. W środę 5 czerwca 2019 r. wyruszyliśmy do Wilna na spotkanie z Litewskimi związkowcami z branży transportowej kontynuując współpracę w tzw. programie „Bałtyckim”. W spotkaniu udział wzięli delegaci ze związków transportu kolejowego, drogownictwa, transportu pasażerskiego miejskiego, taksówek i transportu ciężarowego. Omówiliśmy wiele spraw dotyczących naszego sektora i wspólnych problemów nad którymi trzeba będzie się pochylić. To było drugie po tegorocznym majowym spotkaniu w Warszawie po kilku letniej przerwie  Więcej nas łączy niż dzieli dlatego przyjęliśmy rolę koordynatora ds. współpracy ze związkami dawnego „Bloku Wschodniego”. Zostaliśmy zobowiązani do zorganizowania spotkania z kolejarskimi organizacjami związkowymi w Warszawie gdyż szczegółowe pytanie dotyczące tej grupy zawodowej pozostały bez odpowiedzi. Jest wola współpracy i deklaracje kontynuowania spotkań na poziomie ponad narodowym. Wspólnie, razem możemy osiągnąć więcej.   NSZZ „Solidarność” reprezentowali Tadeusz Kucharski  i Gerard Skroński z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

 

Kierowca transportu międzynarodowego to pracownik delegowany – potwierdzają unijni ministrowie.

W dniu 23 października obradowali unijni ministrowie Rady EPSCO czyli Rady ds. Zatrudnienia, Polityki Społecznej, Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Rada potwierdziła, że należy stosować dyrektywę o delegowaniu pracowników do kierowców w transporcie międzynarodowym.
Najważniejszy przekaz dla branży transportowej z tego posiedzenia jest taki, że przepisy dyrektywy 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, mają zastosowanie do branży transportowej. Pomimo tego, że w stosunku do kierowców nie będzie jeszcze przez 4 lata stosowana zasada równej płacy za równą pracę w tym samym miejscu pracy, to i tak należy uznać że polscy kierowcy transportu międzynarodowego odnieśli sukces, bowiem Rada EPSCO potwierdziła, że obowiązuje ich dyrektywa o delegowaniu w kształcie obecnym. Mają zatem już teraz prawo do minimalnych stawek płacy kraju przez który przejeżdżają. To oznacza, że w najbliższym czasie musi zostać zmieniona ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, która ma zastosowanie do pracowników delegowanych, w tym kierowców, wykonujących przewozy na terenie Polski. Krajowy ustawodawca w art. 2 ust. 1 pkt 2 wyłączył z zakresu zastosowania tej ustawy transport międzynarodowy, z wyjątkiem przewozów kabotażowych. Jak się okazuje niesłusznie.

Czytaj więcej...

Kucharski: Zaproszono nas na sejmową komisję, bez prawa głosu

W tym tygodniu gościła w Polsce unijna Komisarz ds. transportu Violeta Bulc. Spotkanie z Panią Komisarz miało być okazją dyskusji o problemach transportu i przygotowywanego na poziomie Unii Europejskiej Pakietu Mobilności.

Spotkanie z Panią Komisarz, zaplanowane zostało na wspólnym posiedzeniu połączonych Komisji sejmowych ds. Unii Europejskiej, Infrastruktury oraz Gospodarki i Rozwoju w dniu 24 listopada. Jako partnerzy społeczni, związki zawodowe zawsze otrzymują zaproszenia na Komisje sejmowe i mogą tam osobiście zgłaszać swoje uwagi. Tym razem także otrzymaliśmy zaproszenie na tę Komisję, ale o dialogu w tym wypadku nie było mowy, - mówi Tadeusz Kucharski Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”.

CZYTAJ WIĘCEJ NA STRONIE TYSOL.PL

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.