^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

Poszukiwania pracownika – tania siła robocza – czy już powrót do czasów niewolnictwa?

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność martwi się nie tylko o polskich pracowników transportu. Reagujemy na każdy przejaw patologii w tej branży a firma UBER i jej podobne są nam znane niestety z tej najgorszej strony. Brak reakcji ze strony rządu (czytaj Ministerstwa Infrastruktury) traktujemy jako ciche przyzwolenie na rasizm i niewolnictwo zwłaszcza w stosunku do firmy Uber, to jawny przejaw nepotyzmu.

Czytaj więcej na stronie:

Debata Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego ze zorganizowanym społeczeństwem obywatelskim w Polsce na temat Europejskiego Filaru praw socjalnych.

 W dniu 17 października 2016 roku odbyła się w Warszawie debata EKES-u o najpilniejszych problemach społecznych i gospodarczych w Europie i poszczególnych krajach europejskich.

Tematem debaty w pierwszej części były:

·         Społeczna gospodarka rynkowa o wysokiej konkurencyjności.

·         Wyjście z kryzysu i przygotowanie się na przyszłe wyzwania.

·         Kierunki pogłębionej i bardziej sprawiedliwej unii gospodarczej i walutowej.

Czytaj więcej...

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” apelujący o rzeczywisty dialog na rzecz godnych warunków pracy polskich kierowców transportu międzynarodowego. 

Trwa obecnie procedura dialogu trójstronnego prowadzonego pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją Europejską w celu przyjęcia ustaleń dotyczących ostatecznego kształtu Pakietu Mobilności. Prace prowadzone w komisjach Parlamentu Europejskiego potwierdzają, że temat sytuacji socjalnej wysoce mobilnych pracowników jakimi są kierowcy międzynarodowego transportu drogowego, budzi poważne kontrowersje, a interesy poszczególnych państw, obszarów, a także pracowników i pracodawców tego sektora oraz organizacji je reprezentujących,  wydają się bardzo zróżnicowane.

Czytaj więcej:

Dwa ważne spotkania w pierwszej dekadzie czerwca.

We wtorek 4 czerwca 2019 r. odbyło się spotkanie w Gdyni z Livią Spera, przed którą nowe wyzwania i wiele oczekiwań od członków w związku z przyjęciem obowiązków Sekretarza Generalnego ETF. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego również uczestniczyli w tym spotkaniu i zgłosili swoje najpilniejsze problemy do rozwiązania. Niebawem ma dojść do spotkania w celu ich omówienia w szerszym gronie władz ETF  w Brukseli. W środę 5 czerwca 2019 r. wyruszyliśmy do Wilna na spotkanie z Litewskimi związkowcami z branży transportowej kontynuując współpracę w tzw. programie „Bałtyckim”. W spotkaniu udział wzięli delegaci ze związków transportu kolejowego, drogownictwa, transportu pasażerskiego miejskiego, taksówek i transportu ciężarowego. Omówiliśmy wiele spraw dotyczących naszego sektora i wspólnych problemów nad którymi trzeba będzie się pochylić. To było drugie po tegorocznym majowym spotkaniu w Warszawie po kilku letniej przerwie  Więcej nas łączy niż dzieli dlatego przyjęliśmy rolę koordynatora ds. współpracy ze związkami dawnego „Bloku Wschodniego”. Zostaliśmy zobowiązani do zorganizowania spotkania z kolejarskimi organizacjami związkowymi w Warszawie gdyż szczegółowe pytanie dotyczące tej grupy zawodowej pozostały bez odpowiedzi. Jest wola współpracy i deklaracje kontynuowania spotkań na poziomie ponad narodowym. Wspólnie, razem możemy osiągnąć więcej.   NSZZ „Solidarność” reprezentowali Tadeusz Kucharski  i Gerard Skroński z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

 

Dojazd do ciężarówki to także praca.

Tak orzekł ETS i tym samym potwierdził nasze stanowisko – za dojazd do ciężarówki należy się wynagrodzenie i obejmują go wszelkie przepisy dotyczące pracy.
Duża część kierowców zdaje sobie sprawę, że należy obowiązkowo zarejestrować taki przejazd do ciężarówki ale nie wszyscy wiedzieli, że z tego tytułu należy się wynagrodzenie.
Czas dojazdu do miejsca postoju ciężarówki lub czas powrotu, które to miejsce nie jest bazą przedsiębiorcy lub miejscem zamieszkania kierowcy nie jest odpoczynkiem.
Wyjątkiem są przejazdy pociągiem lub promem, podczas którego kierowca ma dostęp do kuszetki lub koi.
Jeżeli kierowca będzie podczas takiego przejazdu kierował innym pojazdem w którym nie ma tacho (np. samochód osobowy) to czas takiego przejazdu jest traktowany jako „inna praca”. Do tej zasady nie zalicz się czasu przejazdu do pracy, gdy kierowca jedzie prosto na bazę przedsiębiorcy (miejsce pracy) i tu wsiada do pojazdu.

 

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.