^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji

Strona główna

TRAGEDIA W BERLINIE

Prezydium Rady Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” składa najszczersze wyrazy współczucia małżonce i synowi oraz całej rodzinie Łukasza w tej strasznej tragedii jaka się przydarzyła na obcej ziemi. W zawód kierowcy wpisana jest możliwość wcześniejszego odejścia na spotkanie z Panem Bogiem, ale nikt nie przewidział takiego scenariusza, tak dramatycznego. Tym bardziej należy się oddanie czci naszemu koledzy - kierowcy bez względu na to czy Go znaliśmy osobiście.
Każdy kierowca zawodowy jest naszym kolegą w drużynie, w klubie ludzi pozytywnie zakręconych zakochanych w swoich wielkich maszynach. CZEŚĆ JEGO PAMIĘCI!!!
Pomódlmy się o pamięć Jego duszy, oby takie sytuacje nie miały więcej miejsca.                                        Pochylmy głowy w chwili zadumy.

Z wyrazami współczucia
Za Prezydium Rady
Tadeusz Kucharski

POMOC DLA ŁUKASZA

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" zbiera środki na pomoc dla rodziny Łukasza może będziemy mogli chociaż w taki sposób pomóc rodzinie w tym trudnym dla nich okresie. Kto jest zainteresowany pomocą prosimy o przekazanie środków finansowej na rachunek:
Krajowa Sekcja Transportu Drogowego, ul.Targowa 74, Warszawa 03-734, nr rachunku bankowego- PKO BP 79 1020 1185 0000 4102 0192 8035

z dopiskiem "pomoc dla rodziny Łukasza".
Pełna informacja o zebranych środkach będzie udostępniona na stronie internetowej naszej Sekcji. www.solidarnosc.org.pl/kstd
Dzisiaj od wczesnych godzin rannych próbowaliśmy połączyć się z programem 1 Polskiego Radia ale bez skutecznie nikt nie odbierał telefonów będziemy próbowali jutro, żeby podać tą informację w eterze.

Protest transportowców 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem                      i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

Dojazd do ciężarówki to także praca.

Tak orzekł ETS i tym samym potwierdził nasze stanowisko – za dojazd do ciężarówki należy się wynagrodzenie i obejmują go wszelkie przepisy dotyczące pracy.
Duża część kierowców zdaje sobie sprawę, że należy obowiązkowo zarejestrować taki przejazd do ciężarówki ale nie wszyscy wiedzieli, że z tego tytułu należy się wynagrodzenie.
Czas dojazdu do miejsca postoju ciężarówki lub czas powrotu, które to miejsce nie jest bazą przedsiębiorcy lub miejscem zamieszkania kierowcy nie jest odpoczynkiem.
Wyjątkiem są przejazdy pociągiem lub promem, podczas którego kierowca ma dostęp do kuszetki lub koi.
Jeżeli kierowca będzie podczas takiego przejazdu kierował innym pojazdem w którym nie ma tacho (np. samochód osobowy) to czas takiego przejazdu jest traktowany jako „inna praca”. Do tej zasady nie zalicz się czasu przejazdu do pracy, gdy kierowca jedzie prosto na bazę przedsiębiorcy (miejsce pracy) i tu wsiada do pojazdu.

 

Debata Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego ze zorganizowanym społeczeństwem obywatelskim w Polsce na temat Europejskiego Filaru praw socjalnych.

 W dniu 17 października 2016 roku odbyła się w Warszawie debata EKES-u o najpilniejszych problemach społecznych i gospodarczych w Europie i poszczególnych krajach europejskich.

Tematem debaty w pierwszej części były:

·         Społeczna gospodarka rynkowa o wysokiej konkurencyjności.

·         Wyjście z kryzysu i przygotowanie się na przyszłe wyzwania.

·         Kierunki pogłębionej i bardziej sprawiedliwej unii gospodarczej i walutowej.

Czytaj więcej...

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.