^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

.Domagamy się uczciwego transportu i szacunku dla kierowców zawodowych.

5 marca br. w Warszawie odbyła się pikieta taksówkarzy zorganizowana w związku z planowanym na ten dzień posiedzenie Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Na wyżej wymienionym spotkaniu miały być przedstawione propozycje rozwiązania problemów taksówkarzy i wciąż funkcjonującej nieuczciwej konkurencji w całej branży transportowej.  

Przewoźnicy wyszli pod Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, aby wzmocnić postulat Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” członka stałego ww. zespołu, która zgłosiła do porządku obrad punkt dotyczący polskich taksówkarzy by mogli zaprezentować swoje stanowisko przeciwko niekorzystnym dla nich zmianom w ustawie o transporcie drogowym. Taksówkarze oczekują, że rząd zajmie się tzw. nielegalnymi przewoźnikami, którymi według taksówkarzy są m.in. Uber, Taxify czy Opti Taxi. 

TZ ds. TD miał w tym dniu wypracować harmonogram prac w celu uregulowania i funkcjonowania całego transportu drogowego w Polsce a w szczególności problemów dotyczących kierowców zawodowych transportu krajowego i międzynarodowego. Struktury wynagradzania, warunków pracy i odpoczynku.

Organizatorem pikiety była Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Taksówkarzy Zawodowych. Żądania taksówkarzy wsparli członkowie Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”. 

GUS informuje- transport drogowy.

W 2014 r. wszystkimi rodzajami transportu przewieziono 1840,0 mln ton ładunków, tj. o 0,4% mniej niż przed rokiem. Wykonana praca przewozowa wyniosła 349,6 mld tonokilometrów i była większa o 0,5% niż w 2013 r. Spadek przewozów ładunków zanotowano w transporcie kolejowym, samochodowym, rurociągowym i morskim, natomiast wzrost w transporcie wodnym śródlądowym i lotniczym. Praca przewozowa wzrosła w transporcie samochodowym, rurociągowym, wodnym śródlądowym i lotniczym, a zmniejszyła się w transporcie kolejowym i morskim.

Czytaj więcej...

LIST OTWARTY ZRZESZENIA MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH W POLSCE W OBRONIE RZETELNEGO DIALOGU NA TEMAT EUROPEJSKIEGO TRANSPORTU DROGOWEGO

Jak zwykle pracodawcy wiedzą lepiej co chcą pracownicy i co jest dla nich korzystniejsze.

W Parlamencie Europejskim zapadają obecnie kluczowe decyzje zmierzające do określenia nowego kształtu europejskiej polityki transportowej. Od wyników tych prac zależeć może przyszłość dziesiątek tysięcy polskich przedsiębiorstw działających w branży międzynarodowych przewozów drogowych oraz tworzonych przez nich miejsc pracy. 

Czytaj więcej:

Walka z pracodawcami

Drogie koleżanki i koledzy – kierowcy.

Nie dajcie się omamić przez pracodawców jaką to szkodę wyrządził Parlament Europejski polskim przewoźnikom. Płacz, rozdzieranie szat, panika niemalże pełna żałoba jak się słyszy co wygadują pracodawcy i rządzący. Likwidacja firm transportowych, utrata miejsc pracy przez kierowców to jedyny przekaz jaki słychać. Polski rząd, parlamentarzyści i pracodawcy zjednoczeni przeciw pracownikom ponieśli porażkę i będą musieli poprawić warunki pracy i płacy kierowców zawodowych. Zweryfikować swoje podejście do funkcjonowania firm transportowych dotąd ignorowane, lekceważone. Dość szukania oszczędności w kieszeniach kierowców, wykorzystywaniu taniej siły roboczej, lekceważeniu pracownika. Czas zajrzeć we własne portfele a ten co nie potrafi zarobić na siebie i uczciwe wynagrodzenie dla pracownika niech z tego zawodu odejdzie i nie psuje pracy innym rzetelnym uczciwym przewoźnikom. Nie da się dłużej funkcjonować w transporcie drogowym przy zachowaniu status quo.  

4 kwietnia 2019 przejdzie do historii. 

Czytaj więcej...

Informacje dotyczące budowy systemu odcinkowej kontroli prędkości

Podstawowymi kryteriami branymi pod uwagę w typowaniu odcinków, na których zainstalowane zostaną urządzenia rejestrujące były: stan bezpieczeństwa (wybierano miejsca charakteryzujące się szczególnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z uwzględnieniem zdarzeń spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami), warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i ich umieszczania na drogach publicznych, jednolite limity prędkości na całej długości odcinka, a także brak większych skrzyżowań w obrębie planowanej instalacji.

Czytaj więcej...

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.