^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Informacje

Europejskie badanie dotyczące warunków pracy w transporcie drogowym

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Europejską Federację Transportowców ETF.

Jest to pierwsze na taką skalę badanie mające porównać standardy zatrudnienia pracowników logistyki, w szczególności kierowców, w różnych krajach UE. Rezultaty badań będą pomocne w zwalczaniu nieuczciwych praktyk w tym sektorze, a także w promowaniu rozwiązań korzystnych dla pracowników. Projekt wspierany jest przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność,

Ankieta -LINK. Aby uzyskać dostęp do wersji w języku polskim wystarczy wybrać to w menu.

Czeski kierowca górą. Wygrał w sądzie z Deutsche Post i dostanie 10 tys. euro wyrównania.

Choć oficjalnie toczy się walka z “wschodnioeuropejskim dumpingiem”, niemieckie firmy, takie jak Deutsche Post zlecają przewozy przedsiębiorcom ze Wschodu, mimo że ich kierowcy nie otrzymują ustawowego wynagrodzenia. Niemiecka poczta nie poczuwała się do winy, ale sąd zasądził wypłatę różnicy czeskiemu truckerowi. Czescy i niemieccy przedsiębiorcy obawiają się teraz, że po precedensowym wyroku spadnie na nich lawina pozwów.

Więcej na stronach:

https://trans.info/pl/czeski-kierowca-gora-wygral-sadzie-deutsche-post-dostanie-10-tys-euro-wyrownania-precedens-moze-wstrzasnac-rynkiem-transportowym-82487

https://trans.info/pl/czeski-kierowca-skarzy-deutsche-post-sprawa-w-niemieckim-sadzie-pracy-moze-okazac-sie-przelomowa-dla-wielu-truckerow-71270

Prawo do wcześniejszej emerytury kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony

31 stycznia 2018 r. Sąd Najwyższy orzekł w sprawie rozbieżności w orzecznictwie dotyczących praw emerytalnych kierowców pojazdów powyżej 3, 5 tony.  Udzielając odpowiedzi na pytanie prawne sformułowane we wniosku Pierwszego Prezesa SN, Sąd Najwyższy w składzie powiększonym podjął uchwałę o następującej treści:

Praca w transporcie kierowcy samochodu ciężarowego o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 3,5 tony, który ubocznie wykonywał czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora w odniesieniu do przewożonych towarów, jest pracą w szczególnych warunkach (art. 32 ust. 1 w związku z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jednolity tekst: Dz.U. z 2017 r., poz. 1383 ze zm. w związku z poz. 2 Działu VIII wykazu A stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, Dz.U. Nr 8, poz. 43 ze zm.).

Wiecej informacji- zapraszamy na Stronę Komisji Krajowej

Konferencja w Berlinie zakończona 100% zgodnością i solidarnością!

W dniu 9 maja 2019 r. w Berlinie spotkali się przedstawiciele wszystkich europejskich transportowych związków zawodowych afiliowanych w ETF (Europejska Federacja Pracowników Transportu). Tematem konferencji były warunki socjalne w branży transportowej, logistycznej i spedycyjnej oraz aspekty związane z Pakietem Mobilności.

Takiej jednomyślności dawno nie było - wszyscy zgodzili się, że czas najwyższy stanowczo upomnieć się o prawa kierowców zawodowych do lepszej pracy, płacy i zabezpieczenia socjalnego. Będziemy dążyć do ustanowienia płacy minimalnej w całej Europie dla kierowców międzynarodowych, jednakowych standardów pracy i odpoczynku, powrotów do domu, do rodziny, ubezpieczenia itp.

Czytaj więcej...

List do Ministra Infrastruktury

Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego uważnie obserwuje przebieg prac nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym i niestety mamy nieodparte wrażenie, że są tworzone przepisy wychodzące naprzeciw dużym korporacjom a w szczególności międzynarodowym typu UBER czy BOLT. 

W ostatnim wystąpieniu Pana Premiera Mateusza Morawieckiego wybrzmiewała troska o polskich przedsiębiorców, że polskiemu rządowi zależy na bezpieczeństwu obywateli, podnoszeniu wartości polskich przedsiębiorców oraz niewprowadzaniu chaosu w gospodarce. Wprowadzane zmiany do ww. ustawy forsowane przez Pana resort prowadzą dokładnie w odwrotnym kierunku. 

pełna terść pisma w załączniku

 

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.