^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Informacje z zagranicy.

LIST OTWARTY ZRZESZENIA MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH W POLSCE W OBRONIE RZETELNEGO DIALOGU NA TEMAT EUROPEJSKIEGO TRANSPORTU DROGOWEGO

Jak zwykle pracodawcy wiedzą lepiej co chcą pracownicy i co jest dla nich korzystniejsze.

W Parlamencie Europejskim zapadają obecnie kluczowe decyzje zmierzające do określenia nowego kształtu europejskiej polityki transportowej. Od wyników tych prac zależeć może przyszłość dziesiątek tysięcy polskich przedsiębiorstw działających w branży międzynarodowych przewozów drogowych oraz tworzonych przez nich miejsc pracy. 

Czytaj więcej:

Kto korzysta na dumpingu socjalnym w transporcie drogowym?

Z analiz przeprowadzonych przez belgijskich badaczy wynika, że „psucie” europejskiego rynku pracy w przewozach drogowych jest w sporej części efektem działań zachodnich firm, korzystających z niższych kosztów pracy na wschodzie. Nie zmienia to jednak faktu, że przyczyniają się do tego rządy nowych państw członkowskich UE, zezwalając na szerokie odstępstwa od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne.

Czytaj więcej na stronie Komisji Krajowej

Minister Transportu Francji spotkała się z partnerami społecznymi branży transportu drogowego.

2 marca 2018 r. Elisabeth Borne , Minister Transportu Francji odbyła roboczą wizytę w Warszawie dotyczącą przede wszystkim procedowanych obecnie zmian w Dyrektywie o pracownikach delegowanych oraz tzw. Pakietu Mobilności. Jak wiadomo, kwestie te powodują zasadnicze różnice poglądów pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi.

Czytaj więcej na STRONIE KK

Kierowcy zawodowi nie mogą być skazani na odpoczynek w kabinach.

20 grudnia Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie Vaditrans BVBA v Belgia (C 102/16) w którym podtrzymał stanowisko, iż pracownicy-kierowcy nie mogą odbywać regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie.

W ten sposób zakończony został spór który toczył się wokół interpretacji art. 8 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Rozporządzenie 561/ 2006).Wyrok jest odpowiedzią na pytanie prejudycjalne zadane przez belgijską Radę Stanu, która zwróciła się do Trybunału Sprawiedliwości z następującym pytaniem:

„Czy art. 8 ust. 6 i 8 rozporządzenia nr 561/2006  należy interpretować w ten sposób, że regularnych tygodniowych okresów odpoczynku w rozumieniu art. 8 ust. 6 tego rozporządzenia nie wolno kierowcy spędzać w pojeździe?”

Czytaj więcej...

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.