^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska z dniem 1 stycznia 2016r. wynosi 25 zł.

Nowy numer rachunku bankowego to: PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 Więcej informacji

REMIS ZE WSKAZANIEM DLA ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH.

Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. 

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego „Solidarność” reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 

Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku. 

 

Pakiet UE dotyczący mobilności to całkowita reforma przepisów dotyczących transportu drogowego  w Europie. Przyjęcie poprawek zgłoszonych przez pracodawców / przewoźników (komisja TRAN) mogłaby mieć katastrofalny wpływ na bezpieczeństwo drogowe i warunki pracy zawodowych kierowców na następne dziesięciolecia.

•Krótsze odpoczynki – niebezpieczeństwo przemęczenia.

•Niska płaca – dumping społeczny.

•Regularne odpoczynki w pojazdach – nieodpowiednie warunki do regeneracji  psychofizycznej. 

•Większy kabotaż – stanowisko KSTD NSZZ „Solidarność” uzależnione od postawy pracodawców – niezbędna jest zmiana myślenia w kwestii dotyczącej struktury wynagradzania kierowców – zwiększenie obciążeń kosztów pracy,

 

Dzisiejsze głosowanie Parlamentu Europejskiego odsyła cały pakiet do ponownej debaty w Komisji Transportu (TRAN). 

Związki zawodowe reprezentujące pracowników prowadzą kampanię na rzecz sprawiedliwego Pakietu Mobilności od 2016 roku. W krajach Europy Zachodniej partnerzy społeczni potrafili się porozumieć w wielu sprawach zwłaszcza socjalnych. Strony wypracowały odpowiedni poziom socjalny niezbędny do prawidłowego funkcjonowania kierowcy w trakcie wykonywania zadań transportowych (wypoczynek, powroty do domu, posiłki itp.). Szkoda, że w Polsce nie ma takiego porozumienia mimo gotowości ze strony „Solidarności” do rozmów od dwóch lat. Zawiązała się koalicja – rządu i pracodawców żeby blokować propozycje związków zawodowych i grać na czas, który dzisiaj sprzyja przewoźnikom. Ponawiamy apel aktualny od wielu lat – zapraszamy do stołu, dość pozorowanych działań. Możemy wspólnie powalczyć o utrzymanie dominacji w transporcie drogowym na rynku europejskim ale warunkiem sine qua non jest szczera, rzetelna dyskusja na poziomie krajowym nad rozwiązaniami systemowymi dla branży transportowej.

Doceniamy i dziękujemy za bardzo duże wsparcie i solidarność dokerów oraz kolejarzy z ETF (patrz tutaj i tutaj ).

Tadeusz Kucharski

Przewodniczący

KSTD NSZZ "Solidarność"

 

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.