^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

Głos ws pracowników delegowanych.

Transport międzynarodowy i problem zastępowania delegowania pracowników podróżą służbową tematem wystąpienia na V EKMP

W dniach 20-21 listopada w Krakowie miało miejsce największe wydarzenie w Europie w zakresie delegowania pracowników - V Europejski Kongres Mobilności Pracy, który każdego roku gości kilkaset osób z kraju i zagranicy. 

Czytaj więcej...

Problemy pracowników delegowanych i kierowców

W Debacie Polskiego Radia 24 Goście: Agnieszka Wołoszyn - MRPiPS, Joanna Popiołek, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych,  Małgorzata Bonikowska, Centrum Stosunków Międzynarodowych, Tadeusz Kucharski, Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ”S” i Piotr Arak, Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur, rozmawiali na temat pracowników delegowanych i transportu międzynarodowego.

Linkd o audycji:

https://www.polskieradio.pl/130/6383/Artykul/2151550,Problemy-pracownikow-delegowanych-i-kierowcow

 

Pogotowie strajkowe w całym kraju. Sztab zdecydował o akcjach

Przewodniczący zarządów regionów i sekretariatów branżowych NSZZ "Solidarność", tworzących krajowy sztab protestacyjny ogłosili na terenie całego kraju pogotowie strajkowe. Obradujący w piątek w Katowicach sztab, przygotował scenariusz działań wspierających protesty górnicze.

Związek apeluje o oflagowanie wszystkich zakładów pracy, w których działa "Solidarność".

Wszystkie działania NSZZ "Solidarność" na terenie całego kraju uzależnione będą od decyzji Międzyzwiązkowego Komitetu Protestacyjno Strajkowego Regionu Śląsko-Dąbrowskiego i przebiegu negocjacji, który Komitet obecnie prowadzi. Członkowie sztabu przygotowali scenariusze działań, jednak są one poufne i będą ujawniane bezpośrednio przed ich podjęciem.

We wtorek 20 stycznia odbędzie się w Katowicach spotkanie z OPZZ i Forum Związków Zawodowych, którego celem mają być wspólne działania.

 

CZWARTE POWSTANIE ŚLĄSKIE

 

- ULOTKA

 

Walne Zebranie Delegatów Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

Walne Zebranie Delegatów Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”  w dniu 7 maja 2018 roku dokonało wyboru władz na kadencję  2018 – 2022.

W wyniku tajnego głosowania wybrano Radę Sekcji:

Tadeusz Kucharski – Przewodniczący Rady,

Jacek Kucza – Zastępca Przewodniczącego Rady, odpowiedzialny za problematykę transportu pasażerskiego,

Tomasz Michalak – Zastępca Przewodniczącego Rady, odpowiedzialny za obszar transportu towarowego,

Gerard Skroński – Sekretarz Rady,   

Edward Sulich – Skarbnik Rady.

 

Wybrano również członków Komisji Rewizyjnej. Są to:

Henryk Odważny – Przewodniczący KR

Bogdan Piecuch – Członek KR,

Mirosław Zbrzezny – Członek KR. 

 

Komisja Infrastruktury- ryczałt za noclegi w kabinie pojazdów i skutków jakie spowodują zmiany w prawie; 18.12.2014r.

"Informacja Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie podjętych i koniecznych działaniach prawnych w związku z Uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 12 czerwca 2014 roku o prawie kierowców do ryczałtu za nocleg w kabinie pojazdu i skutków jakie spowoduje dla firm transportowych rozstrzygnięcie sprawy przez Sąd Najwyższy."

PAKIET MOBILNOŚCI KOMISJI EUROPEJSKIEJ – CIOSEM DLA WDRAŻANIA PRAWA I DLA WARUNKÓW PRACY I ŻYCIA KIEROWCÓW

OŚWIADCZENIE European Transport Workers’ Federation (ETF) W SPRAWIE PROPONOWANYCH PRZEZ  KOMISJĘ EUROPEJSKIĄ ZMIAN DOTYCZĄCYCH CZASU PROWADZENIA POJAZDU I CZASU WYPOCZYNKU  (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) I ROZPORZĄDZENIA DOT. „INTELIGENTNYCH” TACHOGRAFÓW (Rozporządzenie (UE) 165/2014)

Pakiet Mobilności Komisji Europejskiej proponuje szereg zmian w zakresie prowadzenia pojazdów i wypoczynku (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) oraz w zakresie "inteligentnej" regulacji tachografu (Rozporządzenie (UE) 165/2014). Proponowane zmiany dotyczące  czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku nigdy nie były przedmiotem jakichkolwiek konsultacji w ciągu ostatnich 3 lat. Wynika z tego ich znaczący negatywny wpływ na sytuację na drogach i bezpieczeństwo pasażerów, jak również wynagrodzenia i warunki pracy i życia kierowców autobusów, autokarów i ciężarówek. Stąd zamieszanie wśród kierowców, spowodowane tymi propozycjami i pogłębiające nieufność ludzi w stosunku do Europejskiego Projektu Społecznego.

Bardziej szczegółowo…

Czytaj więcej...

Kierowcy międzynarodowi liczą na pomoc Komisji Europejskiej.

Od dłuższego czasu prosimy krajowego ustawodawcę o nowe regulacje płacowe, które uwzględnią specyfikę pracy kierowców w transporcie międzynarodowym. Przedstawiamy nasze postulaty, wskazujemy argumenty i mimo starań do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy żadnych propozycji rozwiązań legislacyjnych, które byłyby zadowalające. Postanowiliśmy nie czekać dłużej i wysłaliśmy pismo do Komisji Europejskiej. Nie mamy innego wyjścia, Polska w ogóle wyłączyła transport międzynarodowy z zakresu przepisów dyrektywy o delegowaniu pracowników. 

Czytaj więcej...

Nie będzie kar za nieopłacone e-myto?

Zmiany w prawie- abolicja za nieopłacenie tzw. e-myta, za które obciążani byli kierowcy. Warto wyjaśnić, że obowiązek opłat ciąży na właścicielu firmy a nie na pracowniku.

Jak czytamy, kluczowy jest tu art. 4 nowelizacji ustawy o drogach publicznych, która wejdzie w życie 2 grudnia. Przewiduje on pełną abolicję dla kierowców, którzy nie zapłacili e-myta, wygenerowanego przez system viaTOLL. Co więcej, jeżeli naruszenie zostało popełnione przed wejściem w życie ustawy, to nie będzie się wszczynać postępowania administracyjnego, a te już rozpoczęte zostaną umorzone.

Zmiany te, na wniosek związków zawodowych, chronią kierowców przed nieuzasadnionymi karami finansowymi. Walka o korzystne zmiany dla kierowców  trwała długo i zmierza do pozytywnego zakończenia.

Pakiet Mobilności

31 maja 2017 r. Komisja Europejska wydała Pakiet Mobilności zawierający szerokie propozycje zmian w obszarze transportu drogowego. W ramach inicjatywy Komisja Europejska przedstawiła między innymi wniosek o dokonanie zmian w dwóch rozporządzeniach: regulującym czas pracy kierowców (Rozporządzenie 561/ 2006) oraz dotyczącym określenia położenia za pomocą tachografów (Rozporządzenie 165/2014).

W obecnie obowiązującym stanie prawnym (art. 8 ust. 6 Rozporządzenia 561/2006) wskazuje się, że w ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku lub jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.

Czytaj więcej...

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.