^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

Dwa ważne spotkania w pierwszej dekadzie czerwca.

We wtorek 4 czerwca 2019 r. odbyło się spotkanie w Gdyni z Livią Spera, przed którą nowe wyzwania i wiele oczekiwań od członków w związku z przyjęciem obowiązków Sekretarza Generalnego ETF. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego również uczestniczyli w tym spotkaniu i zgłosili swoje najpilniejsze problemy do rozwiązania. Niebawem ma dojść do spotkania w celu ich omówienia w szerszym gronie władz ETF  w Brukseli. W środę 5 czerwca 2019 r. wyruszyliśmy do Wilna na spotkanie z Litewskimi związkowcami z branży transportowej kontynuując współpracę w tzw. programie „Bałtyckim”. W spotkaniu udział wzięli delegaci ze związków transportu kolejowego, drogownictwa, transportu pasażerskiego miejskiego, taksówek i transportu ciężarowego. Omówiliśmy wiele spraw dotyczących naszego sektora i wspólnych problemów nad którymi trzeba będzie się pochylić. To było drugie po tegorocznym majowym spotkaniu w Warszawie po kilku letniej przerwie  Więcej nas łączy niż dzieli dlatego przyjęliśmy rolę koordynatora ds. współpracy ze związkami dawnego „Bloku Wschodniego”. Zostaliśmy zobowiązani do zorganizowania spotkania z kolejarskimi organizacjami związkowymi w Warszawie gdyż szczegółowe pytanie dotyczące tej grupy zawodowej pozostały bez odpowiedzi. Jest wola współpracy i deklaracje kontynuowania spotkań na poziomie ponad narodowym. Wspólnie, razem możemy osiągnąć więcej.   NSZZ „Solidarność” reprezentowali Tadeusz Kucharski  i Gerard Skroński z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

 

Dojazd do ciężarówki to także praca.

Tak orzekł ETS i tym samym potwierdził nasze stanowisko – za dojazd do ciężarówki należy się wynagrodzenie i obejmują go wszelkie przepisy dotyczące pracy.
Duża część kierowców zdaje sobie sprawę, że należy obowiązkowo zarejestrować taki przejazd do ciężarówki ale nie wszyscy wiedzieli, że z tego tytułu należy się wynagrodzenie.
Czas dojazdu do miejsca postoju ciężarówki lub czas powrotu, które to miejsce nie jest bazą przedsiębiorcy lub miejscem zamieszkania kierowcy nie jest odpoczynkiem.
Wyjątkiem są przejazdy pociągiem lub promem, podczas którego kierowca ma dostęp do kuszetki lub koi.
Jeżeli kierowca będzie podczas takiego przejazdu kierował innym pojazdem w którym nie ma tacho (np. samochód osobowy) to czas takiego przejazdu jest traktowany jako „inna praca”. Do tej zasady nie zalicz się czasu przejazdu do pracy, gdy kierowca jedzie prosto na bazę przedsiębiorcy (miejsce pracy) i tu wsiada do pojazdu.

 

Sprzeciwu wobec działań polskiego rządu na forum międzynarodowym.

             Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” zwraca się do Prezydium KK NSZZ „Solidarność” o wyrażenie stanowczego sprzeciwu wobec działań polskiego rządu na forum międzynarodowym. Rząd Polski ulegając wpływom lobby transportowego działa na szkodę pracowników sektora transportu drogowego i Państwa Polskiego.
Jesteśmy zaskoczeni i oburzeni wystąpieniem Pana Ministra Infrastruktury i Budownictwa
Andrzeja Adamczyka na ostatnim posiedzeniu Rady Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii w Luksemburgu.
Wypowiadanie się w imieniu pracowników/kierowców, że są zadowoleni z wysokości swoich zarobków na poziomie 1.500 Euro jest skandalem zwłaszcza, że związki zawodowe od wielu lat przedstawiają odmienny pogląd, a rzeczywisty poziom wynagrodzenia kierowców to rząd wielkości 500 Euro (roczne zeznanie podatkowe).

Czytaj więcej...

Warunki socjalne w branży logistycznej związanej z transportem w Europie

W dniach 22 - 24 odbyła się debata na temat „Warunki socjalne w branży logistycznej związanej z transportem w Europie” z udziałem przedstawicieli związków zawodowych z Austrii, Republiki Czeskiej, Belgii, Polski, Słowacji i Niemiec.

Zdefiniowano zagrożenia i wypracowano wspólne stanowisko do przedstawienia politykom i parlamentarzystom krajowym i UE. Wypracowano również pakiet najpilniejszych spraw do działań w obronie interesów pracowników transportu i logistyki.

Tadeusz Kucharski

przewodniczący KSTD

 

Seminarium Związkowe 2019

W dniach 15 – 16 maja 2019 r.  odbyło się Seminarium Związkowe na temat „ Pakiet Mobilności. Warunki pracy i zabezpieczenie społeczne kierowców w międzynarodowym transporcie drogowym”

 Współorganizatorami seminarium były Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”, której przewodniczył Tadeusz Kucharski i Fundacja Friedricha Eberta Stiftung, którą reprezentował Krzysztof Getka. 

Konferencja odbyła się w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” w Warszawie. 

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele transportowych Central Związkowych z krajów Bałtyckich z Litwy, Łotwy, Estonii oraz Bułgarii a także przedstawiciel DGB Michael Wahl koordynator projektu Fair Mobility. Specjalnym gościem była Cristina Tiiling Sekretarz Polityczny ds.Transportu Drogowego i Równości Płci z ETF (Europejskiej Federacji Pracowników Transportu). Cristina Tilling zreferowała standardy pracy i ochrony socjalnej pracowników transportu w świetle ostatnich zmian w prawie UE i propozycje postulatów zgłoszonych przez związki zawodowe do uwzględnienia w projekcie tworzonego Pakietu Mobilności.

Czytaj więcej...

Koniec protestu na Śląsku.

Koniec protestu na Śląsku. Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno- Strajkowy podpisał porozumienie z rządem w sprawie programu naprawy górnictwa. Żadna kopalnia nie zostanie zlikwidowana.

- Chciałbym podziękować górnikom, ich rodzinom, mieszkańcom  Śląska, za to, że byliście razem, za to, że byliście z nami. Było warto - powiedział po podpisaniu porozumienia Dominik Kolorz, przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności. - Porozumienie jest trudne, ale dobre. Doprowadziliśmy do tego, że program polskiego górnictwa nie jest zagrożeniem likwidacji jego dużej części. Jest to trudny program naprawczy. Pewnie nie zdarzy się tak, że kogoś nie będzie boleć, ale najważniejsze jest, że utrzymaliśmy przy życiu miejsca pracy i kopalnie, które miały być skazane na szybką likwidację. Teraz w rękach ludzi, zarządów spółek i związków zawodowych  jest to, jak te kopalnie i jak nowa Kompania będą funkcjonować - dodał Dominik Kolorz.

Przewodniczący podkreślił, że przed związkami zawodowymi i rządem stoi jeszcze zadanie uzgodnienia programu dla całego górnictwa, bo w trudnej sytuacji znajdują się zarówno Katowicki Holding Węglowy, jak i Jastrzębska Spółka Węglowa. - Najistotniejsze w dzisiejszym porozumieniu, z punktu widzenia  przyszłości jest wreszcie docelowe połączenie kapitałowe górnictwa z energetyką. Domagaliśmy się tego od dekady. W tej chwili ten biznes będzie biznesem jednym i, mam nadzieję, zabezpieczy interesy energetyczne Polski, a równocześnie zabezpieczy pracowników i mieszkańców Śląska - podkreślił Dominik Kolorz. Dodał, że  ważnym elementem porozumienia jest też program dla Śląska. -  To pomysł zbieżny z naszym projektem kontraktu regionalnego dla Śląska - zaznaczył przewodniczący.

.Domagamy się uczciwego transportu i szacunku dla kierowców zawodowych.

5 marca br. w Warszawie odbyła się pikieta taksówkarzy zorganizowana w związku z planowanym na ten dzień posiedzenie Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Na wyżej wymienionym spotkaniu miały być przedstawione propozycje rozwiązania problemów taksówkarzy i wciąż funkcjonującej nieuczciwej konkurencji w całej branży transportowej.  

Przewoźnicy wyszli pod Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, aby wzmocnić postulat Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” członka stałego ww. zespołu, która zgłosiła do porządku obrad punkt dotyczący polskich taksówkarzy by mogli zaprezentować swoje stanowisko przeciwko niekorzystnym dla nich zmianom w ustawie o transporcie drogowym. Taksówkarze oczekują, że rząd zajmie się tzw. nielegalnymi przewoźnikami, którymi według taksówkarzy są m.in. Uber, Taxify czy Opti Taxi. 

TZ ds. TD miał w tym dniu wypracować harmonogram prac w celu uregulowania i funkcjonowania całego transportu drogowego w Polsce a w szczególności problemów dotyczących kierowców zawodowych transportu krajowego i międzynarodowego. Struktury wynagradzania, warunków pracy i odpoczynku.

Organizatorem pikiety była Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Taksówkarzy Zawodowych. Żądania taksówkarzy wsparli członkowie Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”. 

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.