^ TOP BACK

Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 30 zł.

Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
 

Facebook
 
 

 
 

Strona główna

Badania zdrowia kierowców na parkingach

Wartościową akcję prowadzi Fundacja Truckers Life wraz z firmą Mercedes-Benz Trucks Polska oraz Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” a także portalem RoadStars.com. W ramach akcji kierowcy mogą zmierzyć ciśnienie, poziom glukozy, cholesterolu i poddać analizie skład ciała. Akcja potrwa do września 2018 r.

Czytaj więcej...

Sytuacja w polskich firmach transportowych

- Sytuacja polskich kierowców TIR-ów nie poprawiła się w ostatnich latach. Mamy niepewną sytuację i borykamy się z wieloma problemami - mówił w Polskim Radiu 24 Tadeusz Kucharski z NSZZ Solidarność. Gośćmi Debaty PR24 byli również: Piotr Mikiel z ZMPD, Tadeusz Kucharski z Solidarności, Andrzej Bogdanowicz z OZPTD i Maciej Wroński z ZPTILP.

Posłuchaj

Konferencja otwierająca projekt „TransFair” 2020

W dniach 19 – 21 lutego 2020 roku odbyła się konferencja otwierająca projekt „TransFair”- Droga do przejrzystych i uczciwych wynagrodzeń oraz warunków pracy w sektorze transportu.

Spotkanie odbyło się w budynku Austriackiego zw. zawodowego Vida w Wiedniu.

W konferencji udział wzięli przedstawiciele związków z Czech, Słowenii, Belgii, Austrii, Niemiec i Polski oraz przedstawiciel ETF.

Czytaj więcej...

„Solidarność” będzie walczyć o prawa ukraińskich kierowców!

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność przygotowuje się do wzmocnienia działań związanych z szeroką obecnością obywateli państw trzecich na rynku transportowym.

– Obywatele państw trzecich w tym obywatele Ukrainy muszą mieć zagwarantowane godne warunki pracy, w tym prawo do przerw w prowadzeniu pojazdu zapewniających wszystkim bezpieczeństwo na drogach – komentuje Tadeusz Kucharski, przewodniczący sekcji. – Kierowcy branży transportu drogowego doświadczają coraz większych wyzwań. Nie można zapominać o brakach w infrastrukturze drogowej (bezpieczne parkingi, miejsca do spania, urządzenia do odladzania samochodów) w całej Europie – dodaje działacz.

W  dniach 20 i 21 lutego w Wiedniu odbyło się pierwsze spotkanie w ramach międzynarodowego projektu Transfair. Liderem projektu jest austriacka Forba a NSZZ „Solidarność”- jednym z partnerów. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie projektu.

Czytaj więcej...

Europejskie badanie dotyczące warunków pracy w transporcie drogowym

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Europejską Federację Transportowców ETF.

Jest to pierwsze na taką skalę badanie mające porównać standardy zatrudnienia pracowników logistyki, w szczególności kierowców, w różnych krajach UE. Rezultaty badań będą pomocne w zwalczaniu nieuczciwych praktyk w tym sektorze, a także w promowaniu rozwiązań korzystnych dla pracowników. Projekt wspierany jest przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność,

Ankieta -LINK. Aby uzyskać dostęp do wersji w języku polskim wystarczy wybrać to w menu.

Czeski kierowca górą. Wygrał w sądzie z Deutsche Post i dostanie 10 tys. euro wyrównania.

Choć oficjalnie toczy się walka z “wschodnioeuropejskim dumpingiem”, niemieckie firmy, takie jak Deutsche Post zlecają przewozy przedsiębiorcom ze Wschodu, mimo że ich kierowcy nie otrzymują ustawowego wynagrodzenia. Niemiecka poczta nie poczuwała się do winy, ale sąd zasądził wypłatę różnicy czeskiemu truckerowi. Czescy i niemieccy przedsiębiorcy obawiają się teraz, że po precedensowym wyroku spadnie na nich lawina pozwów.

Więcej na stronach:

https://trans.info/pl/czeski-kierowca-gora-wygral-sadzie-deutsche-post-dostanie-10-tys-euro-wyrownania-precedens-moze-wstrzasnac-rynkiem-transportowym-82487

https://trans.info/pl/czeski-kierowca-skarzy-deutsche-post-sprawa-w-niemieckim-sadzie-pracy-moze-okazac-sie-przelomowa-dla-wielu-truckerow-71270

Porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego 2020

Transportowe związki pracodawców i związki zawodowe kierowców często spierają się o zasady wynagradzania, kwestie socjalne, zakres i głębokość ingerencji krajowych i unijnych regulacji w relacje pracownik – pracodawca, a także w wielu innych istotnych dla obu stron kwestiach. Są jednak obszary, w których współpraca, a nawet mówienie jednym głosem są nie tylko możliwe, ale i wręcz pożądane. Takim obszarem jest i powinno być przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

- W dyskusji nad bezpieczeństwem najgłośniej słychać głosy innych środowisk: policjantów, instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy, drogowców, rowerzystów, miejskich aktywistów i publicystów zajmujących się zawodowo ruchem drogowym. To właśnie ich zdanie kształtuje opinię publiczną i ma wpływ na podejmowane przez polityków konkretne inicjatywy legislacyjne oraz inne działania. Niestety, w dyskusji brakuje mocnego głosu tych środowisk, dla których droga jest miejscem codziennej pracy, a od warunków drogowych zależy ich życie, zdrowie oraz bezpieczeństwo pasażerów i ładunków, które przewożą – mówi Maciej Wroński Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Czytaj więcej...

Kierowca transportu międzynarodowego to pracownik delegowany – potwierdzają unijni ministrowie.

W dniu 23 października obradowali unijni ministrowie Rady EPSCO czyli Rady ds. Zatrudnienia, Polityki Społecznej, Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Rada potwierdziła, że należy stosować dyrektywę o delegowaniu pracowników do kierowców w transporcie międzynarodowym.
Najważniejszy przekaz dla branży transportowej z tego posiedzenia jest taki, że przepisy dyrektywy 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, mają zastosowanie do branży transportowej. Pomimo tego, że w stosunku do kierowców nie będzie jeszcze przez 4 lata stosowana zasada równej płacy za równą pracę w tym samym miejscu pracy, to i tak należy uznać że polscy kierowcy transportu międzynarodowego odnieśli sukces, bowiem Rada EPSCO potwierdziła, że obowiązuje ich dyrektywa o delegowaniu w kształcie obecnym. Mają zatem już teraz prawo do minimalnych stawek płacy kraju przez który przejeżdżają. To oznacza, że w najbliższym czasie musi zostać zmieniona ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, która ma zastosowanie do pracowników delegowanych, w tym kierowców, wykonujących przewozy na terenie Polski. Krajowy ustawodawca w art. 2 ust. 1 pkt 2 wyłączył z zakresu zastosowania tej ustawy transport międzynarodowy, z wyjątkiem przewozów kabotażowych. Jak się okazuje niesłusznie.

Czytaj więcej...

Podkategorie

 

 

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

Solidarność Raben

Mobilis

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Treść zamieszczonych aktów prawnych jest tylko ich zapisem elektronicznym. Jedyne źródło prawa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanowią akty prawne ogłaszane i wydawane w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich a prawo miejscowe i zakładowe publikują właściwe organy tych instytucji.