Szkolenie „Komunikacja społeczna w działalności związkowej”

W dniach 9–10 grudnia br. w Hotelu Sękowski odbyło się szkolenie pt. „Komunikacja społeczna w działalności związkowej”, zorganizowane dla liderów organizacji związkowych NSZZ „Solidarność” z Regionu Zagłębie Miedziowe. Zajęcia poprowadziła Maria Kościńska, trenerka z Biura Szkoleń Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”.

Szkolenie skierowane było do członków Komisji Zakładowych i Międzyzakładowych, którzy na co dzień uczestniczą w dialogu i rokowaniach z pracodawcami. Jego celem było wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie kompetencji przywódczych oraz wspieranie efektywnej współpracy w strukturach związku zawodowego.

W trakcie zajęć uczestnicy pracowali m.in. nad:

  • identyfikacją dysfunkcji zespołowych i sposobami ich przezwyciężania,
  • analizą relacji między związkiem zawodowym a pracodawcą,
  • praktycznym zastosowaniem zasad komunikacji w trudnych sytuacjach,
  • określeniem stylów zarządzania i ról kierowniczych,
  • przygotowaniem do rokowań zbiorowych i rozmów negocjacyjnych.

Część warsztatowa obejmowała ćwiczenia i dyskusje dotyczące m.in. roli lidera związkowego, źródeł informacji o Związku, współczesnego wizerunku NSZZ „Solidarność” wśród pracowników oraz sposobów przełamywania barier w komunikacji.

W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele Organizacji Zakładowych NSZZ „Solidarność” z:

  • KGHM Polska Miedź S.A. – Oddział Zakład Hydrotechniczny w Rudnej,
  • Sitech Sp. z o.o. w Polkowicach,
  • KGHM Polska Miedź S.A. – Oddział Zakłady Wzbogacania Rud w Polkowicach,
  • KGHM Polska Miedź S.A. – Centrala w Lubinie,
  • MPK w Legnicy,
  • Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Legnicy,
  • Domu Pomocy Społecznej „Magnolia” w Głogowie,
  • Lear Corporation Poland II Sp. z o.o. w Legnickim Polu,
  • Adler Pelzer Poland S.A.,
  • Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych CUPRUM,
  • Organizacji Pracowników Ochrony Zdrowia w Złotoryi,
  • Oświaty i Wychowania w Chojnowie.

Szkolenie stanowiło cenne wsparcie dla liderów Regionu w zakresie skutecznego reprezentowania interesów pracowników.

10