SZANOWNI PAŃSTWO,

INSTYTUT DOSKONALENIA NAUCZYCIELI „SOLIDARNOŚĆ” ZAPRASZA NAUCZYCIELI DO ZGŁOSZENIA SIĘ NA BEZPŁATNE SZKOLENIE ON-LINE W RAMACH PROJEKTU „LEKCJA:ENTER” (OGÓLNOPOLSKI PROJEKT DLA NAUCZYCIELI PODNOSZĄCY KOMPETENCJE Z ZAKRESU TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH - TIK, REKOMENDOWANY PRZEZ MEIN). LINK do artykułu FORMULARZ



A A A

Warszawa, 17.11.2021 r. 

Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” ws. braku konsultacji w planowanej zmianie standardów zatrudnienia nauczycieli specjalistów w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, w tym ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i integracyjnych.

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z oburzeniem przyjęła informację o kontynuowaniu przez Ministerstwo Edukacji i Nauki jednostronnego procesu konsultacji w przedmiocie wypracowanych rozwiązań prawnych i finansowych opartych na modelu edukacji dla wszystkich z wybranymi przedstawicielami samorządu terytorialnego. Żądamy debaty oraz rzetelnej informacji na temat ustawy o wsparciu dziecka, ucznia i rodziny sankcjonującej zmiany w systemie edukacji osób z niepełnosprawnościami. 

Już ponad rok temu KSOiW NSZZ „Solidarność” zażądało od resortu edukacji transparentności oraz współpracy na niwie reformy dot. dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Tymczasem MEiN swoją uwagę ogniskuje na udziale w kolejnych konferencjach współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w trakcie, których przedstawiciele Ośrodka Rozwoju Edukacji (prowadzonego przez Ministra Edukacji i Nauki) przekonują wybranych reprezentantów samorządu w przedmiocie zasadności planowanej reformy, której głównym założeniem jest uregulowanie możliwości pełnienia przez szkoły i placówki specjalne nowej roli i zadań w zakresie wspierania przedszkoli i szkół ogólnodostępnych i integracyjnych (Specjalistyczne Centra Wspierające Edukację Włączającą – SCWEW).

W tym miejscu należy podkreślić, iż prezentowane przez ORE treści cechuje wysoki stopień ogólności oraz nowomowa, która sprawia, że w przeddzień tak dużej i kompleksowej reformy, związki zawodowe nie mają absolutnie pewności w zakresie jej przyczyn, prawnych, ekonomicznych oraz socjalnych skutków dla pracowników, a także zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia, w szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania nauczycieli specjalistów pracujących w szkołach ogólnodostępnych, specjalnych i poradniach psychologiczno – pedagogicznych.

Przewodniczący

KSOiW NSZZ „Solidarność”

Ryszard Proksa

10% zniżki (niezależnie od innych promocji)

Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.