SIP - szkolenia podstawowe
Aby skutecznie, odpowiedzialnie i profesjonalnie pełnić funkcję społecznego inspektora pracy, trzeba zdobyć podstawową wiedzę prawno-merytoryczną. Dlatego organizowane są szkolenia podstawowe społecznych inspektorów pracy.
Jest to szkolenie przeznaczone dla nowo wybranych zakładowych i wydziałowych (oddziałowych) społecznych inspektorów pracy, którego celem jest przygotowanie do pełnienia funkcji i zadań wynikających z ustawy o społecznej inspekcji pracy.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje następujące zagadnienia: zadania i uprawnienia społecznego inspektora pracy, metodyka kontroli zagadnień ochrony pracy, udział w postępowaniu ustalającym okoliczności i przyczyny wypadku przy pracy oraz ochrona prawna społecznego inspektora pracy.
Ważne: na pracodawcy spoczywa obowiązek skierowania i sfinansowania szkolenia społecznego inspektora pracy. Podstawa ustawa z dnia 24 czerwca 1983 r. o społecznej inspekcji pracy.(Dz. U. z dnia 30 czerwca 1983 r.) wyciąg z ustawy:
Art. 14. 1. Zakład pracy jest obowiązany zapewnić społecznym inspektorom pracy odpowiednie warunki realizacji ich zadań.
2. Koszty związane z działalnością społecznej inspekcji pracy ponosi zakład pracy.
Ważne: Organizacja związkowa występuje do pracodawcy z pisemnym wnioskiem o skierowanie społecznego inspektora pracy na szkolenie.
Więcej informacji o terminach szkoleń: http://www.ospip.pl/CMS/partnerzy_spoleczni/2szkol02.html