Koleżanki i Koledzy, Członkowie NSZZ „Solidarność”,

Zarząd Główny ZNP zwrócił się do członków naszego Związku zatrudnionych w oświacie z apelem o poparcie inicjatywy ustawodawczej polegającej „na powiązaniu zarobków nauczycieli z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce”. W tej sytuacji Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” wyjaśnia:

7 kwietnia 2019 roku Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” podpisała z Rządem RP porozumienie, w którym zawarto uzgodnienie o zmianie systemu płac nauczycieli w powiązaniu z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej (postulat zgłoszony ministerstwu edukacji 27 marca 2017 roku).

Uczestniczący w negocjacjach Związek Nauczycielstwa Polskiego odmówił poparcia naszych postulatów i wybrał strajk, który spowodował niepowetowane straty: pozbawił pracowników oświaty niemal miesięcznych wynagrodzeń, zdewastował autorytet zawodu nauczyciela, doprowadził do licznych nieporozumień i konfliktów w szkołach i placówkach oświatowych. 

Jesteśmy przekonani, że obecnie Związek Nauczycielstwa Polskiego, zamiast plagiatować postulat NSZZ „Solidarność” sprzed czterech lat, powinien wystąpić do Rządu RP z poparciem dla naszych starań o pełną realizację porozumienia z 7 kwietnia 2019 roku. Na refleksję i choćby częściowe zadośćuczynienie nigdy nie jest za późno, nie zaczyna się współpracy od kłamstwa.

                     przewodniczący KSOiW

                        Ryszard Proksa

A A A

Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania

Rozmowa telefoniczna z Ryszardem Proksą, przewodniczącym KSOiW, komunikat.

Opublikowano: 01 kwietnia 2019

W programie "Kapitał i praca" w Polskim Radiu 24 o planowanym proteście mówił Ryszard Proksa, przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność. Audycję prowadziła Anna Grabowska

Czytaj więcej na stronie Komisji Krajowej

Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „ Solidarność ” na posiedzeniu w dniu 7 marca br. w Warszawie omówiło aktualny stan negocjacji  z rządem RP .

Przypominamy, że Sztab Protestacyjno-Strajkowy Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” przyjął postulaty KSOiW NSZZ „S” dotyczące zmiany systemu wynagradzania uwzględniające 15 proc.  wzrost płac w oświacie w roku 2019 r.

Koleżanki i Koledzy,

przypominam, że wszystkie Sekcje Regionalne oraz podległe im organizacje związkowe są zobowiązane do realizowania postanowień Sztabu Protestacyjno-Strajkowego KSOiW NSZZ „Solidarność” z dnia 21 i 29 stycznia br. Nasze postulaty oraz terminarz działań nie uległ zmianie.

Wiele gazet, które przed kilkoma latami pisały o leniwych, źle wykształconych nauczycielach, teraz walczą o nasze podwyżki, o prestiż zawodu nauczyciela. W pisanych na kolanie artykułach pojawiają się błędy w nazewnictwie KSOiW, fałszywe informacje o składzie osobowym Rady Krajowej, a relacje z przebiegu spotkań to już istna beletrystyka.

Ryszard Proksa, przewodniczący KSOiW NSZZ „Solidarność”, na spotkaniu przedstawicieli związków zawodowych z minister Anną Zalewską 22 stycznia w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” w Warszawie przedstawił oświadczenie sztabu protestacyjno-strajkowego. 

Poinformował, że „Solidarność” pracowników oświaty żąda podniesienia płac w oświacie analogicznie jak w resortach mundurowych, czyli nie mniej niż 650 zł od stycznia 2019 r. i kolejnych 15 proc. od stycznia 2020 r. do wynagrodzenia zasadniczego każdego nauczyciela, bez względu na stopień awansu zawodowego.

Attachments:
Download this file (newsletter nr 7.pdf)newsletter nr 7.pdf[ ]2650 kB

Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” informuje, że w spotkaniu zorganizowanym przez minister edukacji Annę Zalewską 7 stycznia 2019r. w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” w Warszawie uczestniczył przedstawiciel naszej sekcji Roman Laskowski, który przedstawił oświadczenie dotyczące projektu rozporządzenia MEN z 28 grudnia 2018 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagradzania zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.

 Gdańsk, 4 stycznia 2019 r.

      Bez godnych płac nie ma mowy o podnoszeniu rangi zawodu nauczyciela. Dlatego „Solidarność” walczy o godne wynagrodzenia dla wszystkich pracowników oświaty. Postulaty płacowe są dla nas najważniejsze. O kwestiach finansowych nie może jednak samodzielnie decydować minister edukacji. Dlatego KSOiW NSZZ „S” próbuje rozpocząć negocjacje na ten temat z premierem Mateuszem Morawieckim.

Polecamy rzetelny i celny artykuł o oświacie w „Naszym Dzienniku” z 2 stycznia 2019 r. O upadku rangi zawodu nauczyciela, niskich wynagrodzeniach, biurokracji i innych problemach pisze red. Paulina Gajkowska.

Ryszard Proksa, przewodniczący KSOiW NSZZ „S”:

Do Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” tuż przed świętami Ministerstwo Edukacji Narodowej przysłało projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.

Przepis ten przewiduje w par. 21 ust. 1, że zajęcia w szkołach mogą być „realizowane przez pięć lub sześć dni w tygodniu”.

W związku ze śmiercią 12 Polaków, którzy zginęli w następstwie czwartkowego wybuchu metanu w kopalni węgla kamiennego ČSM w Karwinie w czeskiej części Śląska Cieszyńskiego, niedziela w całej Polsce będzie dniem żałoby narodowej.

10% zniżki (niezależnie od innych promocji)

Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.