ZUS planuje zmiany w obsłudze klientów

  • PDF

Poniedziałkowe godziny obsługi klientów w ZUS ulegną zmianie. Od 22 listopada do końca marca 2022 r. placówki ZUS będą otwarte o godzinę krócej niż dotychczas.

Od lipca tego roku, w każdy poniedziałek placówki ZUS na Opolszczyźnie obsługiwały klientów do godz. 18:00. To się zmieni już od najbliższego poniedziałku.

- Od 22 listopada do końca marca przyszłego roku w poniedziałki pracownicy ZUS będą dostępni dla mieszkańców Opolszczyzny od godziny 8.00 do 17.00. Skrócenie czasu obsługi klientów o godzinę jest planowane nie tylko w naszym regionie ale też w jednostkach Zakładu na terenie całego kraju.
Natomiast nie zmienią się godziny, w których będziemy służyć pomocą w pozostałe dni tygodnia. Placówki będą czynne od godziny 8. do 15. – informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

Komunikat o czasowej zmianie godzin bezpośredniej obsługi klientów w każdy poniedziałek pojawi się wkrótce w widocznym miejscu w każdej placówce ZUS na terenie województwa opolskiego.

Jednocześnie ZUS przypomina o zdalnych sposobach załatwiania spraw w ZUS. Na przykład przez indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS bądź przez e-wizyty czyli wideorozmowy. E-wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. Potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. W ten sposób można załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

źródło: opolski ZUS