Francuski portal La Lettre podał, że Carrefour rozpoczął współpracę z JP Morgan. Celem ma być wycena wartości sklepów i centrów handlowych w Polsce oraz znalezienie potencjalnego kupca!
Carrefour w Polsce jest właścicielem 800 sklepów i 40 centrów handlowych. Zatrudnia niemal
10 tys. osób, w tym wielu naszych związkowców. Jeśli sprzedaż doszłaby do skutku, byłaby to jedna z największych transakcji w historii rynku detalicznego w Polsce.
Działalność Carrefour Polska obejmuje sześć formatów sprzedaży: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo‑dyskontowe, osiedlowe, convenience oraz kanał e‑commerce.
Portal LSA uzupełnił, że Carrefour (obecny w Polsce od 1997 r.) nie zdołał nigdy
osiągnąć w Polsce wystarczających zysków, by stawić czoła dyskontom. Zdaniem portalu, który powołuje się na niewymienionych z nazwiska ekspertów, sprzedaż aktywów pozwoliłaby ograniczyć koszty.
W 2024 roku Carrefour Polska odnotował spadek sprzedaży o 3,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Już w 2023 r. zamknięto łącznie ponad 100 różnych sklepów spod szyldu Carrefour, a coraz więcej sklepów oddano we franczyzę, zwolniono setki pracowników.